یوتیوب

جایگزین‌های خوب برای یوتیوب درآینده نزدیک. شماره1

قطعا یوتیوب یکی از محبوب‌ترین سایت‌های اینترنت است. این سایت با میلیون‌ها ساعت ویدیوی در دسترس، و قابلیت ساخت اکانت رایگان برای هر کسی که بخواهد، در زمینه‌ی میزبانی آنلاین از ویدیوها تبدیل به قدرت اول شبکه‌ی جهانی ارتباطات شده است. فرقی نمی‌کند که به دنبال یک ویدیوهای خاص باشید یا صرفاً بخواهید به عنوان سرگرمی کمی در این سایت خوش بگذرانید، یوتیوب همیشه گزینه‌ی اول است. در این سرویس ویدیوها با کیفیت بالا، توضیحات و زیرنویس در دسترس می‌باشد و بینندگان و سازندگان می‌توانند از ویدیوهای مورد نظر خود یک پلی‌لیست بسازند. تعداد مخاطبین این شبکه بسیار زیاد است.

با این اوصاف یوتیوب اشکالات زیادی دارد. از نظردهندگانی که به عنوان یکی از بدترین و مسموم‌کننده‌ترین بخش‌های اینترنت شناخته می‌شوند، تا قوانین ناواضح و پرچاله و چوله‌ای که بر روی درآمدزایی‌ها اعمال می‌گردد، و ابزارهای خارج از رده‌ای که برای مدیریت کانال‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، از خیلی از جنبه‌ها کاربران احساس می‌کنند که دیگر از دست یوتیوب خسته شده‌اند. سازندگان اغلب از این شکایت دارند که یوتیوب بزرگترین پلتفرم میزبانی ویدیو در جهان است، و آن‌ها مجبورند در آن محتوا آپلود کنند، حتی اگر استفاده از سایت سخت باشد و مشکلات زیادی وجود داشته باشد.

تبلیغات
• تبلیغات تلگرام
• اینفلوئنسر مارکتینگ
• تبلیغات اینستاگرام
جدیدترین مشکلی که باعث ناراحتی کاربران یوتیوب شد پارسال اتفاق افتاد و طی آن سایت محدودیت‌های جدیدی برای مقابله با درآمدزایی از تبلیغات محتواهای نامناسب اعمال کرد. ایده‌ی آن‌ها این بود که ویدیوهای نامناسب، مثلاً ویدیوهایی که حاوی سخنان تنفرآمیز است، همچنان می‌توانند در این سرویس قرار بگیرند ولی امکان درآمدزایی از آن‌ها وجود ندارد. یعنی تبلیغات بر روی این ویدیوها نشان داده نمی‌شود و نمی‌توان از آن‌ها پول درآورد. این ایده از لحاظ تئوری خوب بود، ولی در عمل به بسیاری از محتواهای ویدیویی اطلاق شد و اعتراضات زیادی به بار آورد. خیلی از ویدیوهای بی‌اشکال، مثل ویدیوهایی که به صورت بی‌پرده درباره‌ی تجارب افراد یا آموزش‌ّهای مختلف بود، بدون هیچ دلیلی از چرخه‌ی درآمدزایی خارج شد و این مشکل هنوز هم ادامه دارد. علاوه بر این همه می‌دانند که برقرار کردن ارتباط با پشتیبانی یوتیوب و قوانین سختگیرانه‌ی این سرویس تقریباً غیرممکن است.

همین اتفاق برای بسیاری از سازندگان و بازدیدکنندگان نقش یک تلنگر نهایی را داشت تا خیلی از آن‌ها حالا به دنبال یک سایت دیگر برای میزبانی و مشاهده محتواهای ویدیویی باشند. متاسفانه با توجه به سلطه‌ی یوتیوب و هزینه‌های سنگین میزبانی از ویدیو، سایت‌های زیادی در صحنه‌ی رقابت با این سرویس حاضر نیستند. اما چند سایت قدیمی و جدید وجود دارد که در زمینه‌ی میزبانی ویدیو فعالیت می‌کنند. اگر دیگر از یوتیوب زده شده‌اید یا می‌خواهید سایر سرویس‌ها را امتحان کنید، نگاهی به ادامه‌ی مطلب داشته باشید و لیستی را که از بهترین جایگزین‌های یوتیوب برایتان آماده کرده‌ایم ببینید.

درک محدودیت‌های جغرافیایی

قبل از این که بحث درباره‌ی سایت‌های میزبانی ویدیو را شروع کنیم، بهتر است به فکر یک سرویس تغییرآی .پی باشید. مشکل این جاست که سایت‌های میزبانی ویدیو خود را مقید به حفظ قوانین کشوری می‌دانند که از آن جا وارد سایت می‌شوید، یعنی افراد کشورهای مختلف تجربیات مختلفی از این سایت‌ها به دست می‌آورند. برای مثال در آلمان، سرویس مشهور دنیای موسیقی یعنی GEMA از دسترسی کاربران سایت‌های اشتراک‌گذاری ویدیو به موزیک ویدیوها یا هر ویدیوی دیگری که حتی در پس‌زمینه آن از یکی از آهنگ‌های کپی رایت شده‌ی آن‌ها استفاده شده باشد جلوگیری می‌کند. چون این نوع محتوا باید در آلمان مسدود شود، یعنی اگر بخواهید از یک سایت میزبانی ویدیو دیدن کنید و مثلاً موزیک ویدیوی نیکی میناژ را ببینید، امکان دسترسی و مشاهده‌ی این ویدیو را نخواهید داشت. به همین خاطر بخش عظیمی از محتواهای ویدیویی در کشور آلمان در دسترس نیست.

بدتر از این کشورهایی مثل لیبی، مالزی یا ترکیه هستند که محتوای سایت‌های اشتراک‌گذاری ویدیو را به خاطر قوانین حکومتی مسدود می‌کنند. برخی کشورها نظیر چین، پاکستان و سوریه تا جایی پیش رفته‌اند که کل این سایت‌ها را مسدود ساخته‌اند.

برای دسترسی آزاد از وی پی ان استفاده کنید
VPN اطلاعاتی که از دستگاه شما به اینترنت فرستاده می‌شود را رمزنگاری کرده و اطلاعات را به سروری که با توسط سرویس‌دهنده‌ی آن VPN اداره می‌شود هدایت می‌کند. این سرور می‌تواند در یک کشور دیگر باشد. سرویس‌دهنده‌های خوب VPN در سراسر دنیا سرور دارند تا بتوانید به آن‌ها وصل شوید. زمانی که به یک سرور وصل می‌شوید، اطلاعات رمزنگاری شده به آن جا ارسال می‌گردد تا قبل از فرستاده شدن به مقصد اصلی خود رمزگشایی شود. وقتی اطلاعات رمزگشایی شده به مقصد اصلی ارسال می‌شود، وبسایت مورد نظر فکر می‌کند که شما درخواست خود را از کشوری که سرور در آن قرار داشته فرستاده‌اید.

نکته‌ی مثبت این قضیه این است که می‌توانید ساکن کشوری مثل آلمان باشید که محدودیت‌های شدیدی دارد، اما به سروری وصل شوید که در یک کشور آزادتر مثل انگلیس قرار گرفته است. پس وقتی یوتیوب یا سایر سایت‌های اشتراک‌گذاری ویدیو را باز می‌کنید، وارد نسخه‌ی انگلیسی سایت می‌شوید که همه‌ی محتواها در آن در دسترس است. این یعنی حتی ساکنان کشورهای پرمحدودیت هم می‌توانند هر ویدیویی که بخواهند را مشاهده کنند.

اگر برای تماشای ویدیو در این سایت‌ها به ما پیشنهاد می‌کنیم. این سرویس به لطف سطح امنیتی بالا و تجربه‌ی کاربری قوی خود یکی از برجسته‌ترین و مورد اعتمادترین VPN-های جهان است. برای تماشای VPN از سرتاسر دنیا مناسب است چون اتصالات آن برای پخش ویدیو با کیفیت بالا سریع بوده و با شبکه‌ی عظیم سرورهای خود که شامل بیش از ۱۰۰۰ سرور در ۹۴ کشور مختلف می‌باشد، انتخاب‌های زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد. در این سرویس از رمزنگاری قدرتمند ۲۵۶ بیتی استفاده می‌شود و برای حفظ حریم خصوصی شما هم هیچ سیاستی برای ثبت اطلاعات وجود ندارد. این نرم‌افزار را می‌توانید بر روی سیستم عامل‌های مختلف شامل سرور اچ پی از جمله ویندوز، مک، لینوکس، iOS، اندروید و غیر نصب کنید.

حالا آماده هستید تا نگاهی به جایگزین‌های خوب یوتیوب داشته باشید

نظرات برای این پست بسته شده است.